Borderless in love - Reisverslag uit Keta, Ghana van Ashley - WaarBenJij.nu Borderless in love - Reisverslag uit Keta, Ghana van Ashley - WaarBenJij.nu

Borderless in love

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

30 December 2011 | Ghana, Keta

Mijn favoriete programma op televisie: “Grenzeloos Verliefd”. Die arme meiden … hoe kun je zo hopeloos verliefd worden op iemand die zo ver weg woont van je geliefde vrienden, familie en frikadellen? Het kan. Ik weet het en makkelijk is het zeker niet.

Als tijdens het afscheid nemen op Brussel de crew van Grenzeloos Verliefd had gestaan weet ik zeker dat we hoge kijkcijfers hadden gemaakt. Menig moeder zou tegen haar kroost zeggen tijdens de reclame; “alsjeblieft, gewoon verliefd worden op een boer uit ons eigen dorp”.

De hele situatie voelde dan ook echt zoals je je kunt voorstellen als je dit op tv ziet. Het afscheid was echt niet leuk maar zodra ik mijn medepassagiers (gespierde, donkere mannen) zag staan kon ik nog maar aan één ding/iemand denken….
Voordat we een tussenlanding maakten in Mali hadden er al 3 mannen gevraagd of ze mijn nummer mochten en wist gelijk weer dat ik met mijn ronde, gevulde vormen weer goed in de markt lag.

Dat laatste uurtje in het vliegtuig duurde zoooo lang en iedere minuut keek ik of dat vliegtuigje op ’t scherm al wat bewogen was in de richting van Accra. Toen ik eindelijk iemand achter me hoorde zeggen; “Thank God, we are still alive”, wist ik dat we geland waren want tijdens ’t dalen denk ik alleen maar aan kapotte motors, een landingsgestel wat blijft steken of de piloot die niet goed oplet.
De deur van het vliegtuig ging open, BAM…warmte..maar dat maakte me niet uit want met ’t zweet op mijn gezicht rende ik de bus in die stond te wachten op de passagiers. Ik wou zo snel mogelijk naar Winfred en een zweetdruppel meer of minder maakte niets uit!

Toen ik eindelijk aan de beurt kwam op mijn visum te controleren (juist mijn rij ging superlangzaam) kreeg ik bijna een zenuwinzinking.
“Miss Mac Target… your visa is expired” aldus de douanebeambte die mijn paspoort in zijn handen had. Met een droge keel, natte ogen en trillende lip wist ik uit te brengen..”ehh..oh no..”. Ik moest naar ’n kamertje waar 2 boze mannen in uniform zaten. “Miss Target, you pay 150 dollar or we’ll send you back to Holland.” Eerlijk waar, ik trok alles, maar dan ook alles uit de kast om dit problem op te lossen.
-Pleeeeeeease, don’t do this to me…my husband is waiting
-Give me your number, I’ll buy you a beer tonight
-No, please you’ll spoil my life if you do this to me
150 dollar! Ja maar Sir, dat heb ik helemaal niet me bij me. 150 pond…heb ik ook niet.
Target, wat heb je dan? Euro..Dutch have euro…150 euro dan. Dat geld ik heb ik ook niet. Hoeveel geld heb je dan..geef dan 40 euro….. ? Met mijn meest onschuldige ogen keek ik ‘m aan en uit ’t niets pakte hij z’n stempel en gaf me mijn paspoort terug. It’s okay…we like you, we like your smile. Ik gaf ze ‘t visitekaartje van Winfred en nodigde ze uit om eens een biertje te komen drinken. Vanaf dit moment wist ik….I’m back in Ghana.

Mijn koffers waren nog de enige op de band, ik was natuurlijk de laatste want ik had misschien wel 45 minuten bij die uniformen staan smeken om me door te laten gaan. Met nog wat natrillingen in mijn lip duwde ik mijn karretje met koffers door de uitgang. Voordat ik kon kijken of ik Winfred ergens zag staan sprong er een zwart mannetje op mijn rug. Toen ik taxichauffeurs hoorde roepen; “Rastaaaaaaaaa, Good Job!Your Love is here!” Wist ik dat ’t Winfred was die me rond mijn nek vloog. Wederom jammer dat er geen cameraploeg bij was… ’t was geen tranenpartij maar we moesten allebei heel veel lachen zoals alleen wij dat kunnen.
Toen we richting de taxi liepen stond Papa daar. Zo leuk om hem weer te zien en toen
Winfred en Papa met de taxichauffeur stonden de soebatten over de prijs dacht ik….this is Ghana man.

Winfred heeft enorm zijn best gedaan. Ons huis is echt op ’t strand en ik heb een echte wc (waar ik trouwens helaas al weer veel gebruik van heb moeten maken). Zodra we ’n tafel en kast hebben en we al onze zooi een beetje weg kunnen moffelen maak ik mooie foto’s zodat jullie kunnen zien waar ik woon. Het is geweldig!

In de verslagen van mijn nieuwe avontuur kan mijn ‘Wist Je Dat’ natuurlijk niet ontbreken dus hier is ie weer!

Wist je dat:

-We een koelkast hebben gekocht?
-En dit nu echt voelt als samenwonen?
-Ik nu zeker weet dat water uit een zakje drinken fijner is dan uit en flesje?
-In mijn eerste week in Keta we geen water hadden?
-Winfred en Alfred dus water uit een put moesten gaan halen?
-Ik achter de bar in Keta heb gewerkt en dit mij heel erg goed beviel?
-Ik niet kan wachten om vanaf volgend jaar aan de slag te gaan met de bouw van de school?
-Iedereen in Ada Foah nog steeds heel hard; AMAKI schreeuwt als ze mij zien?
-Eigenlijk niemand mij is vergeten en dat dat eigenlijk heel erg super is?
-Winfred altijd naar het beachcamp naar de wc gaat?
-Ik dit stom vind maar hij er een goede reden voor heeft…’dan is die tank niet zo snel vol met die toiletbezoeken van jou, Ash’.
-Ook Alfred van Winfred op de poepdoos moet in het beachcamp?
-Er hier in Keta heel veel muggen zitten, meer dan in Ada?
-Alfred overal hand in had met mij wilt lopen?
-Winfred ook ineens dit doet?!
-Mijn buurman om de 3 dagen een andere vrouw heeft?
-Ook deze buurman eigenlijk alleen maar een handdoekje draagt?
-Mensen mij in Keta vaak; ‘Rastas Wife’ noemen
-Ik hier ontzettend geniet en hoop dat ik in 2012 veel vrienden en familie mag laten zien hoe ik hier leef?

Lieve vrienden, familie, bekenden en anonieme mensen… ik heb jullie mailtjes/smsjs/ kaartjes/reacties ontvangen maar vergeef mij….internet én telefoonverbinding zijn hier heel erg slecht en hier in ’t dorp zeggen ze dat dit komt door het weer… (haha lijkt me sterk). Zodra ik hier iets van een ritme en bereik heb gevonden zal ik alles beantwoorden.

Heel veel knussels…. Amaki.

Oja, alvast een gelukkig nieuwjaar vanuit ’n warm en plakkerig huisje aan ’t strand in Keta.

Dikke kus ook van de Rasta and Son.


  • 30 December 2011 - 11:36

    Ingeborg:

    Lieve lieve Amaki!

    Heerlijk om dit allemaal te lezen. inderdaad jammer dat die cameraploeg ontbrak, maar ik kan me het al helemaal voorstellen! En natuurlijk alleen jij kan het weer meemaken om te worden meegenomen bij de douane! Zo te horen is het weer een en al genieten met Winfred en Alfred!
    Geef ze een dikke knuffel!
    Amaki, take care!
    En bedenk, alles is beter dan in Ghana te zitten met kinkhoest! Dan maar beter 10x in een uur naar de wc! ;)
    Kus!

  • 30 December 2011 - 12:30

    Cyriana:

    Hallo Ashley,
    Wat is het genieten om jou leven op te volgen, wat een mooi verslag. Inderdaad, telkens ik toevallig op Grenzeloos Verliefd zap dan moet ik aan jullie denken, jullie passen helemaal in het plaatje! Geniet je reis en van je ventje! Veel diareeloze dagen voor 2012 gewenst !!!! Prettige Feesten!!!!

  • 30 December 2011 - 12:41

    Graeme:

    Haha, wat een uitslover die Winfred in zijn onderbroek die waslijn ophangen hahah! Kan niet wachten om weer naar Ghana te gaan! Na gisteren op de ambassade heb ik er al weer zin in om naar Ghana te gaan!

    Je bericht is heel positief, dus dat stelt mij ook wel gerust dat je het Naar je zin hebt! Tot over een paar weken:)

  • 30 December 2011 - 13:20

    Chantal:

    Vol bewondering je verslag gelezen! Wat heerlijk, zo samen met je lief. Geniet ervan, en gelijk heb je, soms moet je grote stappen zetten om te bereiken wat je wilt. Jij laat je niet beperken door dalen, putten en afstand. Je doet het allemaal, petje af en ik duim door je. (dat je minder vaak op het toilet moet.) Groetjes uit Spui

  • 30 December 2011 - 13:38

    Mama:

    Hey Ashley, tja borderless in LOVE ! Zo noemden wij ons favoriete programma NOOIT. Ik ben toch blij,dat er geen camera's op het vliegveld waren hoor! ik hoop wel, dat ze When i see your face draaiden door de luidsprekers op het vliegveld Accra! Het is hier wel een stuk stiller in huis. en je kookkunsten mis ik ook. Maar wat ben ik blij, dat je het zo goed naar je zin hebt in jullie huisje op het strand.We kunnen dan ook niet wachten op wat foto's van jullie huisje. Helaas werkt internet niet zo goed daar in Keta,maar ja dat went ook wel weer.Affijn wij eten vanaf 12 dec. tot jij terug bent elke dag zuurkool!!!!! Geef die Duvel(haha) en alfred een lekker kroel van mij. Ik wens je een hele fijne,warme,ghanese jaarwisseling toe!
    Dikke kus mama

  • 30 December 2011 - 14:16

    Jolanda:

    Hoi Ashley,
    Leuk om te lezen hoe het daar is, ik zie je gewoon voor me tijdens het lezen.
    Betrap mezelf dat ik ook met een smile zit te lezen.
    Wens je veel geluk en geniet met je mannetje.
    Ik wens je een mooi, gelukkig, gezond en liefdevol 2012 toe.
    liefs Jolanda

  • 30 December 2011 - 15:31

    Astid:

    Heee Ash....
    en jawel hoor: the soap is back:-)
    Wat ben ik blij weer te kunnen genieten van je verhalen, het wordt weer een bestseller:-)
    Ik had niet anders verwacht dat je reis niet vlekkeloos zou verlopen, dat past niet bij jou. Ik ben heel blij vooor je dat je je dromen laat uitkomen. Ook bewondering om zo'n stap te durven nemen, CHAPPEAU!
    Geef die lieverd van jou een dikke toot van mij. Natuurlijk ook 1tje voor jezelf.
    Fijne jaarwisseling voor iedereen daar!! (btw wordt daar ook vuurwerk afgestoken)
    Liefs en tot lezens,
    Je 'schoonmoeder':-)

  • 30 December 2011 - 15:44

    Roger:

    liefde kent geen grenzen [ gelukkig maar ] wat een mooi verhaal! heel veel geluk, liefde, en gezondheid, en voor iedereen die je lief is. gr uit St jansteen Roger en Fabi

  • 30 December 2011 - 16:06

    Laura:

    Hey lieve Ashley!

    Wat een super verhaal! Ik heb er echt heel hard op moeten lachen!! Wat een ramp op dat vliegveld, maar gelukkig nu handen van je schatje! Heeft die je al sletje genoemd? ;)
    Ik ben echt heel benieuwd naar je huisje en met een toilet en koelkast dat gaat zeker de goede kant op! Wel spannend dat de Afrikaanse Hugh Hefner je buurman is....
    Ik kreeg vandaag een heel leuk mailtje van Agnes. Ik hoop nu dat zij ook haar best voor Maranatha gaat doen in Nederland!
    En hoe staat het met Winfred zn time-managment? ;) Hopelijk is het ietsje verbeterd!!

    Lieve Ashley echt heel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik zeg toch: probeer een keer de poepdoos echt een ervaring!! Enn hoe bevalt het eten weer? Rode sausje toch al wel heel vaak gegeten he? :P
    Hele fijne jaarwisseling en geniet ervan!!
    Groetjes aan Rasta en Alfred!!

    Liefs,
    Laura

  • 30 December 2011 - 17:06

    De Tegelzetter:

    Hee Ashley,

    Superleuk om te lezen dat je weer helemaal op je plekje bent, ook ik zit alles met een grote smile te lezen.
    We wensen jullie een gezellige en warme jaarwisseling (jaloers natuurlijk) en zijn er van overtuigd dat 2012 jullie jaar wordt!!

    Liefs en dikke knuffel,
    Annet

  • 01 Januari 2012 - 11:46

    Renée:

    Hoi Ashley,
    Het was wel 'n spannend verslag met al dat gedoe op het vliegveld met je visum. Gelukkig is alles goed gekomen en doet het me goed te lezen dat je je geluk en plaats daar gevonden hebt. Op de foto's straal je als een ster. Ik ben heel benieuwd naar de foto's van jullie huisje.
    Groetjes Renée.

  • 01 Januari 2012 - 16:24

    John En Lydie McTagg:

    Hallo Ashley en Winfred de beste wensen voor 2012 en een goede
    gezondheid en we hopen dat je een leuke tijd hebt in Ghana.

    Groeten uit Hulst
    Ome john en Tanta lydie

  • 02 Januari 2012 - 10:18

    Tonja:

    hoi Ash,
    leuk om weer iets van je te lezen!!
    en blij te horen dat je het weer zo goed naar je zin hebt.
    alles klopt weer. het missen van frikandellen en het zitten op de wc :P
    de kleine stukjes huis die je hebt omschreven of al op de foto hebt staan klinkt goed!!
    ik hoop dat 2012 voor jou HET jaar van jouw dromen gaat worden en dat je heel gelukkig mag gaan worden. samen met Rastaaaaaaa

    knuffelssssss

  • 02 Januari 2012 - 11:42

    Jitske:

    Ash!! Wat een super verhaal, je bent weer echt in Ghana beland ja!
    Nog een beetje goed nieuw jaar gevierd? Heel veeel plezier daar! En geniet ervan!!
    X

  • 02 Januari 2012 - 14:36

    Dianne:

    Hee Ashley!
    Gelukkig nieuwjaar voor jou, Winfred en Alfred! Echt een leuk verslag heb je weer geschreven en mooie foto's! Je ziet er echt goed uit! Ben natuurlijk nog wel heel benieuwd naar de foto's van jullie huis, maar ik kan me nu al voorstellen dat je het daar heel erg naar je zin hebt!
    Veel liefs uit de Windy City :)

  • 03 Januari 2012 - 08:32

    Robin Mac:

    Ashley, Winfred en Alfred,

    Gelukkig Nieuwjaar en heel veel geluk samen! Dat 2012 voor jullie een geweldig jaar wordt!

    Dikke kus,

    Ome Peter, Tante Rose-Marie en Robin

  • 03 Januari 2012 - 13:28

    Elly:

    He Ashley,
    Het enthousiasme knalt uit je verslag. Heerlijk om het te lezen.
    Voor jullie Liefde, Geluk en Gezondheid in 2012, maak er een spetterend jaar van.
    Maar je kennende zal je dat ook wel doen samen met Winfred.
    Je foto's met veel plezier bekeken en zeer nieuwsgierig naar de foto's van jullie huis.
    Super dikke knuffel, geniet, maak er wat van.

  • 03 Januari 2012 - 18:57

    Emmy:

    wauw Ashley dat was weer t een en t ander bij aankomst!!!!maar zoals je verslag klinkt en zoals ik je aan de telefoon hoorde weet ik dat je heel erg happy bent met je grote liefde Winfred.de warmte en wc bezoeken zullen wel weer wennen zekere?
    we wensen jullie een heel gelukkig 2012!!!
    groetjes en een dikke knussel van Adri en miij

  • 03 Januari 2012 - 19:27

    Terry:

    hee Ashley, ben weer onder de indruk van je vehaal.
    Ik hou het kort: Voor jou, Winfred en Alfred een geweldig mooi 2012.
    Geniet van de dingen die je doet. Knusssel Terry en de jongens.

  • 06 Januari 2012 - 13:56

    Marlou:

    He Ashley,
    Allereerst een heeeeeeeeeeeel gelukkig 2012, en dat je heel gelukkig mag blijven met Winfred!!

    Wat een verhaal, erg leuk om het weer te lezen, gelukkig is alles weer goed gekomen.
    Ik kijk weer al uit naar je volgend verhaal, heel veel liefs,
    Marlou xxxxxxx

  • 06 Januari 2012 - 18:50

    Britt:

    Hee Ashley,

    Wat een mooi en indrukwekkend verhaal!
    En wat fijn dat het weer helemaal leuk is met je rasta!
    Hopelijk geniet je daar volop!
    Denk goed aan jezelf en doe een dikke knuffel aan mijn grote ''vriend''!;)
    Ik hoop weer snel een verhaal van je te lezen!

    Liefs Britt


  • 07 Januari 2012 - 10:53

    Ellyvroonland@gmail.:

    Lieve Ashley,

    Wat fijn om je weer zo gelukkig te zien.
    De duo penotti foto is erg leuk.
    Blijf je volgen.

    Vele groetjes vanuit het natte Nederland Elly.

  • 08 Januari 2012 - 17:44

    Jan Smit:

    Heej Ashley,

    Aller eerst de beste wensen voor jullie! Wat een leuk verhaal weer Ashley! Leuk dat het allemaal zijn gangetje gaat daar! Was wel alweer een avontuur om daar te komen. Afgelopen nieuwjaars nacht had ik bijna je moeder in brandgestoken, maar dat is gelukkig allemaal goed afgelopen. Volgend jaar geen vuurwerk denk ik! Nou ik wens jou en Winfred heel veel plezier en succes en ik hoop snel weer een verhaal te lezen.

    Jullie krijgen ook de groetjes van Diede.

    Groetjes Jan :)

  • 10 Januari 2012 - 18:23

    Zorica:

    Hoi Ashley,,

    Allereerst de beste wensen voor jou en raste en dat 2012 een geweldig jaar mag worden voor jullie...
    Wat een gedoe zeg om in Ghana te komen. Maar wel heel leuk om jou verhaal zo te lezen, ik zie het al helemaal voor me hoe het in zijn werk gaat en tja, Thats Ghana men.
    Ik hoop dat verder alles goed met je/ jullie gaat? Ben wel benieuwd naar jullie huisje hoor.
    Ik wens je heel veel plezier daar en geniet er vooral lekker van (maar dat doe jij wel). Hoop dat er binnenkort een nieuw berichtje opstaat want ben wel nieuwsgierig om het zo is te lezen en hoe je het maakt .

    Groetjes aan jou en aan rasta en tot hoors!

  • 13 Januari 2012 - 13:33

    Danny, Simone, Tijn:

    Oh wauw!
    Wat is het weer heerlijk om jouw verhaal weer te lezen :)
    En óók weer heel leuk om Winfred te zien.
    Jullie stralen, zo mooi!
    Liefs van ons

  • 20 Januari 2012 - 15:34

    Manny:

    You´ve got mail! Love you for that! XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Keta

Winfred & Ghana

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2012

The Earring can do it.......

30 December 2011

Borderless in love

06 December 2011

Amaki is going back!
Ashley

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 16120

Voorgaande reizen:

11 December 2011 - 30 November -0001

Winfred & Ghana

Landen bezocht: